mindpoint business solutions GmbH
Active Sourcing Service
6 Wochen
mindpoint business solutions ist darauf spezialisiert, Unternehmen bei ihren digitalen Transformationen zu unterstützen. Ziel ist es, ihnen zu helfen, ihre Geschäftsprozesse zu optimieren und ihre Effizienz zu steigern – vorrangig im Bereich Finanzen und Rechnungswesen.
Für das weitere Wachstum wurden Finance Consultants mit Erfahrung in der Finanzbuchhaltung sowie der Erstellung von Monats- und Jahresabschlüssen gesucht.
Ampersteg ist dabei die ausgelagerte Active-Sourcing-Abteilung von mindpoint. Wir sprechen die Zielgruppe im Namen des Kunden an und übergeben alle qualifizierten Kandidat*innen an das interne mindpoint-Recruiting. Der Kunde führt dann seine Interviews und kann alle passenden Bewerber*innen ohne Zusatzkosten einstellen. Ampersteg stellt die Profile keinem anderen Unternehmen vor.
Dann ist es Zeit für eine
unverbindliche Beratung.
Zum Beginn der Zusammenarbeit haben wir uns ca. eine Stunde Zeit für ein ausführliches Briefing genommen. Dabei ist es für Ampersteg wichtig, die exakten Anforderungen an die gesuchten Mitarbeitenden genau zu verstehen. Hier geht es nicht nur um die Aufgaben und Anforderungen, sondern viel mehr um das Drumherum. Wie ist es, bei mindpoint zu arbeiten? Welche Werte werden gelebt? Was ist neben den Aspekten in der Stellenanzeige noch wichtig? Wie ist die Teamstruktur und wie sieht die Einarbeitung aus? Dazu Benefits, Soft Skills, Nutzenargumentation für Kandidat*innen uvm., sodass am Ende ein klares Anforderungsprofil entstand.
Ausgestattet mit einem tiefen Verständnis dafür, wer gut passen würde und wer weniger, sind wir in das Active Sourcing gestartet und haben geeignete Personen auf LinkedIn – im Namen von mindpoint – angesprochen. Wichtig ist hier, dass wir wirklich nur Menschen ansprechen, die anhand ihres Profils potenziell zur Stelle passen. Ohne diese Qualitätskontrolle würden wir unserer und der Reputation des Kunden schaden. Machen wir es jedoch richtig, zahlen wir automatisch auf das Employer-Branding-Konto unserer Kunden ein.
Der nächste Schritt waren Kennenlerngespräche mit den interessierten Kandidat*innen. Dabei klären wir nicht nur Dinge wie Gehaltsvorstellung, Verfügbarkeit, Sprachkenntnisse oder alle anderen „harten Fakten“. Es geht uns vor allen darum, den Menschen hinter dem Profil kennenzulernen und herauszufinden, wie groß die Chance ist, dass dieser Mensch sich langfristig in der Zusammenarbeit mit unserem Kunden wohl fühlt.
Nach wenigen Wochen konnten wir mindpoint fünf passende, qualifizierte und vor allem interessierte Kandidat*innen vorschlagen. Davon wurden nach dem internen Auswahlprozess zwei neue Mitarbeitende eingestellt.
Mindpoint hat durch Ampersteg als externe Active-Sourcing-Einheit hohe Provisionen für Headhunter eingespart und gleichzeitig einen qualitativ hochwertigen Prozess etabliert.
Mindpoint wächst weiter mit Unterstützung durch Ampersteg. Aus der ersten Zusammenarbeit ist eine dauerhafte Partnerschaft entstanden.
Vom ersten Kennenlernen über die Abstimmung unserer Anforderungen bis hin zur finalen Einstellung neuer Kollegen – der gesamte Prozess war geprägt von professioneller Begleitung und individueller Unterstützung. Besonders beeindruckt hat uns, wie intensiv auf unsere Wünsche und Vorstellungen eingegangen wurde. Unsere kurzfristigen Anpassungen wurden umgehend aufgegriffen und führten zu einer spürbaren Verbesserung der Kandidatenauswahl. In den letzten drei Monaten konnten wir dadurch zwei wertvolle neue Teammitglieder gewinnen, die fachlich und menschlich perfekt zu uns passen. Wir sind mehr als zufrieden mit der Zusammenarbeit und werden Ampersteg auch in Zukunft mit voller Überzeugung weiter beauftragen.
mindpoint business solutions GmbH
Dann ist es Zeit für eine
unverbindliche Beratung.
Ampersteg Recruiting - Active Sourcing - Social Recruiting - Interim Recruiting
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to