Mal ehrlich: Wenn Dir der Fachbetrieb Deines Vertrauens sagt, dass Deiner Heizung dreißig Prozent Leistung fehlen – was machst Du? Optimieren!
Der jährlich erscheinende Gallup Engagement Index zeigt, dass nur ca. 15 Prozent der Beschäftigten in Deutschland eine hohe emotionale Bindung an ihren Arbeitgeber haben. Alle anderen machen – mehr oder weniger – Dienst nach Vorschrift oder haben bereits innerlich gekündigt!
Aktuelle Zahlen aus dem Gallup Engagement Index 2019:
– 15 Prozent der Beschäftigten haben eine hohe,
– 69 Prozent eine geringe und
– 16 Prozent keine emotionale Bindung an ihren Arbeitsplatz!
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Was bedeutet das für Dich als Führungskraft, wenn Dein Unternehmen es ohnehin nicht leicht hat, neue Mitarbeiter*innen zu finden?
Es bedeutet vor allem, dass 85 Prozent der Menschen, mit denen Du arbeitest, nicht ihr volles Potenzial ausschöpfen.
Rechne doch einmal aus, wie viel es jährlich kostet, wenn beispielsweise von 20 Personen in einem Team 17 mit durchschnittlich nur 70 Prozent Leistung arbeiten.
Es bedeutet aber auch, dass 85 Prozent Deines Teams potenziell empfänglich sind für neue Jobangebote!
Du kannst das so hinnehmen und jährlich ein beträchtliches Budget für das Recruiting einplanen. Die Personalberater, die Dein Unternehmen zu ihren Kunden zählen, freuen sich darüber. Wir freuen uns vielleicht auch, wenn Du Deine Recruiting-Kapazitäten aufstockst und einen Interim Manager beauftragst. Deine Recruiting-Abteilung freut sich allerdings wahrscheinlich weniger, denn die sollen neben den geplanten neuen Stellen auch noch all das kompensieren, was durch Kündigungen wieder nachbesetzt werden muss. Aber wäre es nicht viel besser und langfristig effektiver, wenn Du die Bindung Deines Teams an das Unternehmen erhöhst?
Wenn ein viel höherer Prozentsatz zu neuen Jobangeboten sagen würde: „Danke, aber nein danke – ich fühle mich wohl hier!“?
Aus unserer Erfahrung lohnt es sich sehr, in eine höhere Mitarbeiterbindung zu investieren. Du sparst nicht nur die Kosten und den Aufwand für die Personalsuche. Wenn jemand kündigt, hat das eine ganze Reihe an Auswirkungen:
– Du verlieren wichtiges Wissen und Fähigkeiten, eventuell auch Kontakte und Geschäftsbeziehungen
– Multiplikator-Effekte auf weitere Kolleg*innen
– Unvollendete Arbeit oder Projekte (Was sagt Dein Kunde dazu?)
– Nicht erhaltene neue Projekte (die nun vielleicht ein Mitbewerber bekommt)
Und da haben wir noch gar nicht all die Fluktuationskosten einbezogen, die eine Kündigung nach sich zieht. Was kannst Du also tun, um die Bindung Deiner Mitarbeiter*innen an Dein Unternehmen zu erhöhen? Und um „ganz nebenbei“ Deine Reputation als Führungskraft und sogar die der ganzen Firma zu stärken?
Ein wichtiger Faktor:
Dabei macht es bereits einen erheblichen Unterschied, ob eine Führungskraft morgens einmal allen einen guten Morgen wünscht oder ob sie es eben nicht tut. Das geht auch virtuell, wenn Dein Team an unterschiedlichen Standorten arbeitet. Natürlich ist das nur eine Kleinigkeit, aber sie hat Auswirkungen – so wie alle Kleinigkeiten.
Finde heraus, was jeden einzelnen Menschen in Deinem Team motiviert, denn nur so kannst Du gezielte Maßnahmen treffen.
Stelle Dir vor, Du gibst jemandem eine Gehaltserhöhung. Großartige Sache, aber was ist, wenn dieser Jemand viel dringender flexiblere Arbeitszeiten bräuchte? Um zum Beispiel die Kinderbetreuung sicher zu stellen, einen Angehörigen zu pflegen oder sich einfach nur um wichtige private Dinge zu kümmern?
Wenn Dein Team Dir vertraut, wirst Du solche Informationen auch bekommen und kannst dadurch ganz einfach das Richtige tun. Denn es sind oft Kleinigkeiten, die den Unterschied machen, ob jemand gerne für Dich arbeitet oder lieber doch auf die nächste Anfrage eines Personalberaters antwortet.
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Ampersteg Recruiting - Active Sourcing - Social Recruiting - Interim Recruiting
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to